בית שהוא פסיפס

הבית:
דירת קבלן ברמת גן

התכנון והעיצוב:

כשבעלת הדירה היא אמנית פסיפס, הבית מאוד צבעוני ושמח. זהו בית שכולו שילובים. בין עבודות האומנות, והאוספים מהעולם בסלון ובפינת האוכל, לבין החלונות הגדולים שצופים מהקומה הגבוהה.
עבודות האומנות, תמונות פסיפס שונות, שולבו בקיר תערוכה באזור פינת האוכל. השילוב נעשה באופן לא סימטרי מכוון. כך יש שילוב בין חלק "ריק" של הקיר לבין אזור תמונות הפסיפס.

הדירה מכילה מגוון רחב של צבעוניות. הדירה נמצאת בקומה גבוהה עם חלונות רבים בסלון. מכיוון שכך, הוחלט על פלטת צבעים של שמים. הריהוט בצבע תכלת עדין שמשתלב עם רצפה אפורה. גם האלומיניום של הקבלן אפור ולכן משלים את מנעד הצבעים. אליהם מצטרפים התמונות והאוספים של בעלי הבית.

עיצוב ספריה לסלון

הרהיט המשמעותי בסלון הוא הסיפריה.
במקור היה קיר שהפריד בין החדרים לסלון. הקיר יצר מסדרון צר. כדי לאוורר את הדירה, הוחלט להרוס את הקיר. במקומו, תוכננה סיפריה דו צדדית לצורך מחיצה. התכנון היה קפדני מאוד. בחנו אילו אוספים ופרטים הולכים להיות בה. תכננו מדפים שמיועדים לספרים וכאלו שמיועדים לאביזרי קישוט. הסיפריה צריכה להיות היא פסיפס דינמי של חפצים. באמצע הסיפריה נקבע אקווריום גדול שניתן לראות אותו משני הכיוונים. גם מהצד של הסלון וגם מאזור החדרים. כך נוצרה סיטואציה שכאשר יוצאים מהחדרים לא נתקלים בקיר של מסדרון אלא במראה של ים ודגים. הרבה יותר נעים.

תכנון המטבח ושאר שילובים

המטבח קיבל שילובים מיוחדים. הראשון הוא במעבר הריצוף בין הסלון למטבח. הסלון באריחים גדולים אפורים. המטבח מוגדר באריחים אפורים אך מצויירים. בנוסף, הוא גם קיבל צבעוניות דומיננטית. למרות שהוא אינו גדול מימדים, הוכנס בו תנור פרי-סטנדינג אדום. הוא מהווה נקודת פוקוס מאוד דומיננטית.

פסיפס נוסף הוא באלמנטים של התאורה. בכל אזור בבית נבחרה תאורה מסגנון שונה שיוצרת אוירה שונה. תאורת הסלון ניראת מרחפת. בהתאמה לחלונות הגדולים ולנוף הפתוח שנשקף מהם. תאורת פינת האוכל יותר נמוכה צבעונית וישירה. מבליטה את השולחן והצבעוניות של הכסאות השונים שנמצאים סביבו.

 

 

ריצוף חיפוי וכלים סניטרים: ויה ארקדיה
מטבח: אביבי מטבחים
שיש: ליאן
ריהוט סלון – נטוצי
תאורה: תומאס תאורה

צילום: אורי סיון

 


דנה מורן מעצבת פנים – חברה בארגון מתכנני ומעצבי הפנים בישראל

קצת וינטג' קצת באוהאוס
בית בעיצוב ישראלי
תפריט